REC0595270 |
El treball per projectes, una eina eficaç per treballar les competències bàsiques |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/6/2024 - 30/6/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Alternativa Sindical dels Professionals d'Educació (ASINPRE)
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
06RE El treball per projectes, una eina eficaç per treballar les competències bàsiques
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/06/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
32
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs intenta donar eines i estratègies al professorat d´infantil i primària per treballar amb el seu alumnat de manera competencial, tenint en compte el valor de l´aprenentatge a través del joc, el treball cooperatiu i la connexió amb la realitat propera als nens.
La metodologia de treball serà totalment online, on el formador/a anirà incorporant diferents mòduls que l´alumne haurà de superar a través d´una prova. També hi haurà el fòrum, on els participants exposaran els seus dubtes i les seves experiències. El formador/a valorarà positivament la participació al fòrum i passaran de manera satisfactòria tots aquells/es que hagin realitzat totes les activitats proposades pel formador, hagin participat al fòrum i hagin realitzat el projecte final.
La difusió que es farà serà a través de xarxes socials (instagram, facebook, whatsapp, emails a les escoles) i també amb cartelleria que es penjarà a les escoles.
Inscripcions i matrícula a través de la web: www.asinpre.org
|
| |
Objectius |
1. Saber què és el treball per projectes
2. Conèixer què és l'aprenentatge significatiu i donar eines i estratègies per aplicar-ho a l´aula
3. Realitzar un projecte adequat al nivell dels alumnes amb els quals treballem en el nostre dia a dia
|
| |
Continguts |
1. Definició del concepte treball per projectes.
2. Metodologia del treball per projectes: aprenentatge significatiu.
3. Com realitzar un projecte: Fases del treball per projectes. Què sabem i què volem saber?. Com motivar a l´alumnat. L´avaluació.
|
| |
Formador/a |
Lorena Gálvez
|
| |
Avaluació |
Avaluació del grau d´aprofitament: els alumnes, en petits grups i de manera virtual, hauran de fer un petit projecte treballant diferents àrees de manera competencial i transversal.Aquesta serà la última prova del curs i l´hauran de passar satisfactòriament amb el vist-i-plau del professor. Concretament, els alumnes hauran d´emplenar una fitxa, facilitada pel formador, on hauran de respondre als següents ítems:
1. Títol del projecte
2. Justificació
3. Contextualització
4. Descripció
5. Sessions i activitats (on s´especificarà què sabem i què volem saber)
6. Recursos humans i materials que utilitzarem
7. Atenció a la diversitat
8. Dimensions ,competències i competències clau que treballem
9. Avaluació de les competències treballades
10. Conclusions
L´avaluació contínua tindrà en compte totes les tasques realitzades per els alumnes de manera satisfactòria:
1. l´argumentació de les situacions d´aprenentatge plantejades darrere de cada mòdul
2. La participació en el fòrum explicant les seves experiències al respecte del treball per projectes
3. El projecte final situat dintre d´un context determinat proposat pel formador/a
Avaluació del grau de satisfacció: en acabar el curs, es passarà una enquesta on els participants hauran d´avaluar del 1 al 5 quin és el grau d´assoliment dels objectius.
|
| |
Requisits de certificació |
Certificaran tots aquells alumnes que hagin assistit a un mínim del 80% de les classes i també hagin realitat el treball grupal de manera satisfactòria.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents
|
| |
E-mail |
info@asinpre.org
|
| |
|
|